nie możesz znaleźć bo nie ma takiego kodu w spisie.......
[O2] 1.4 TSI - jak nie zabić Turbo?
Zwiń
X
-
Po trasie, po ostrym butowaniu (kilka razy przećwiczony start na 1/4 mili). A ile czekać- ja staram się przynajmniej 1 minutę dać oddech motorowni. Schłodzić turbiny nie schłodzisz, ale przynajmniej ma szansę wyhamować.Zamieszczone przez RoadRunnerTo kiedy warto poczekać i ile?It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Wydaje mi się, że to jest akurat bezsensu i nie ma wpływu na turbinkę.Zamieszczone przez tomekJa mam dodatkowo zasadę, że nigdy nie wyłączam silnika jeżeli słyszę, że chodzi wentylator. Czekam.
Turbo musi zostać wychamowane żeby nie kręciło się po wyłaczeniu silnika bez smarowania a nie wychłodzone.
Wiatrak włacza się jak wskazówka przekroczy 90 st. i wyłacza się się cofnie do ok 85. Tak czy inaczej wyłączasz silnik przy temperaturze ok. 90 st.
Komentarz
-
-
Ja staram się odczekać po jeździe po mieście żeby nie wyłączać silnika od razu. Około minutki lub dwóch. Jak jadę w trasę to czekam dłużej.
Ponadto nie jadę od razu po włączeniu silnika tylko też daje mu pochodzić na wolnych obrotach żeby było lepsze smarowanie. No i do puki silnik się nie nagrzeje to staram się też nie "butować"AniaM
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

Komentarz
-
-
u mnie jak wskaźnik temp. silnika pokazuje 90 stopni to komputer jeszcze nie pokazuje temp. oleju (znaczy pokazuje ale tak: "---") więc jest mniej niż 50 stopni. Ja zawsze czekam, aż tam będzie z jakieś 70 stopni oleju i dopiero coś tam mocniej przyspieszam.Zamieszczone przez aniam111No i do puki silnik się nie nagrzeje to staram się też nie "butować"
Komentarz
-
-
A ja np. ostatnie ok 5 min zawsze steram się jechać spokojnie coby w tym właśnie czasie uspokoić turbinkę.obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD
Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl
Komentarz
-
-
Czy aby na pewno?Zamieszczone przez loydTurbo musi zostać wychamowane żeby nie kręciło się po wyłaczeniu silnika bez smarowania a nie wychłodzone.
Zawsze uważałem (i nadal uważam), że po ostrym "butowaniu" kiedy turbina jest rozgrzana od spalin i nie wychłodzę jej przed wyłączeniem to wypala ona (zwęgla) cieńką warstwę oleju w łożysku turbiny.
Ale może się mylę.
BTW- ile zatrzymuje się turbina po zatrzymaniu silnika z "małego gazu"?
Komentarz
-
-
to zależy od tempeartuty, na pewno nie zawsze się tak dziejeZamieszczone przez jacaZawsze uważałem (i nadal uważam), że po ostrym "butowaniu" kiedy turbina jest rozgrzana od spalin i nie wychłodzę jej przed wyłączeniem to wypala ona (zwęgla) cieńką warstwę oleju w łożysku turbiny.
bez wskaźnika obrotów to wszystko jest na czujaZamieszczone przez jacaBTW- ile zatrzymuje się turbina po zatrzymaniu silnika z "małego gazu"?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-


Komentarz